M'agrada tenir-te a classe. Gràcies per ser un gran estudiant. Chris Ulmer, un mestre d'educació especial de Florida, dedica els primers deu minuts de classe a transmetre confiança a cada alumne, mirant-los als ulls, d'un en un. Per valorar el que són i el que fan: si juguen bé a futbol, si han llegit millor, si fan riure als altres perquè són divertits.
"En lloc de centrar-me en les mancances, em centro en els talents". Potenciant-los l'autoestima, el resultat només pot ser positiu: "Els nens s'han tornat més socials i la capacitat de comunicació ha crescut increïblement." Poc temps després d'establir aquesta rutina, els alumnes no només es feliciten entre ells, sinó que ja comparteixen el tarannà que han après: mai s'insulten i treballen per ajudar-se.
«Ets un estudiant extraordinari»
«Ets molt divertit i intel·ligent»
«Cada dia fas la feina molt bé i ens fas riure a tots»
«Gràcies per ser un gran estudiant!»
«Aquí tothom t'estima»