¿Com serien, els espais reservats al joc, si els dissenyessin els qui els han d'ocupar? Els infants i joves del Raval trobaven a faltar en el seu entorn jocs de taula, cavallets per pintar quadres, cabanes de tela, taules de billar, zones per relaxar-se, dianes, escenaris "i molts més jocs divertits". I els van construir.
Durant el curs escolar 2022-2023, el departament de Mediació del CCCB va proposar a tres escoles i instituts del Raval formar part d'un projecte educatiu i comunitari que imaginés espais de joc alternatius per al seu barri. De la mà d'Impulsem i Voltes, van tirar endavant una iniciativa que va involucrar 175 estudiants, gairebé tots els centres educatius del Raval i l'espai públic que els rodeja.
Els infants de 5è de primària de l'Escola Collaso i Gil, l'Escola Milà i Fontanals i l'Escola Rubén Dario van explorar un parell de places i van pensar dos elements de joc per transformar-les en espais més divertits. Els seus dissenys es van exposar en forma de maquetes al CCCB, i més endavant els van fer realitat els joves de 3er d'ESO de l'Institut Escola Elisabets, l'Institut Miquel Tarradell i l'Institut Milà i Fontanals. Una vegada construïts, els jocs es van posar a la disponibilitat del barri i dels centres educatius.
El departament de Mediació del CCCB impulsa cada any un munt de projectes educatius d'aquest estil. Per deixar-ne constància, aquesta vegada van encarregar al realitzador Raimon Fransoy un curtmetratge amb ambició artística que seguís la feina de recerca i creació dels estudiants que van poder decidir com jugar al carrer. El documental ja està publicat i val molt la pena. El podeu veure aquí: